torsdag den 15. december 2011

Strunge

Skifter hurtigt
til en ny forklædning
- jeg behøver forandringer
med livets hastighed

Danner kontrast
behøver ingen camouflage
- død og træt af
ikke at være mig selv

  - IDENTITET
    af Michael Strunge

Ligesiden sidste år da vi havde praktikanter og de introducerede mig for Strunge, har jeg været forelsket. Forelsket i hans mørke og følsomme digte. Hans måde at skrive på har inspireret mig og jeg har oplevet en helt ny side af mig selv, jeg er ved at lære at opleve min underbevidsthed at kende. Jeg havde lidt glemt Strunge i min travle hverdag og kedelige weekender. Men da jeg stødte på hans navn i Kære fucking dagbog, kom jeg i tanke om hvor meget jeg har savnet min underbevidsthed og ikke mindst ham, så i dag hvor jeg ingen lektier skulle lave(eller gad lave), besøgte jeg den. Til min store overraskelse opdagede jeg at vores dansk bog har et af hans digte skrevne på side 17, nemlig IDENTITET. Jeg sprang lidt af glæde og læste digtet højt igennem flere gange og kunne ikke rigtig lade være med at se dokumentaren om ham og et par andre unge kunstnerer fra 1981 igen. Høre hans stemme og få et lille indblik i hvordan han oplevede København og hippierne. Hvis bare Strunge dog levede i dag, så ville jeg trykke hans hånd og fortælle ham hvor sej han er og hvor meget han har forandret mig indeni.

 

2 kommentarer: